Sunday, June 28, 2009

MELAYU YANG ANGKUH

28 June 2009
22:59

pergi beli barang kat AP td...
tetiba datang seorang perempuan MELAYU lagaknya seperti ORANG KAYA
yang begitu ANGKUH+SOMBONG
sesuatu yang dia buat yang tidak patut diperlakukan pada orang lain
dan yang terkenanya aku...
aku memang terasa amat marah and aku sempat cakap betapa "rudenya dia"
dengan muka selamba dia buat endah macam xada apa2
benar kata Dr M,
MELAYU MUDAH LUPA...
biler cakap BODOH SOMBONG dia mencaci semula...
biler kata XKENANG BUDI DIA MARAH...
apa akan jadi agaknya dengan masyarakat kita?
entahla aku sendiri hilang punca...
buat apa KAYA DUIT kalau MISKIN BUDI BAHASA...
xmengapa..
dunia ini ibarat putaran roda...
mungkin satu hari kau akan mendapat balasannya...

2 comments:

Cik Bee said...

betul kak miza!!!
orang kite lagi kaya dngn sikap2 senonoh tue...
dan, terkadang aku juga mungkin begitu =(

kechik said...

yup!
mmg ramai yang bersikap sedemikian..
huhu...kalo kter tau tp berubah that shud b fine for me(^_^)

 
template by suckmylolly.com